teisipäev, 2. oktoober 2012

OSALE MEIE NÄITUSEL!

Teie igakülgse ja aktiivse abiga, lapsevanemad ja armsad lapsed, 
saab saali üles seatud selline eriline ning mitmepalgeline näitus.
Ootame teie töid pikisilmi!!!

Meie alustasime täna peale hommikusööki, saalis liikumisega.
Jõudsime saali pisut varem ja saime niisama harjutusi sibada.
Vaadake, kui sirge rivi!!! Selle "tegemine" läheb juba päris kiiresti!
Elo seob alati tegelusse kõik kokku: vasak-parem, rohkem-vähem, ole tähelepanelik!...
Põhiharjutused tegid lapsed täna keppidega. Nii tehti ka kõhulihastele trenni - tõuse istuma käsi maha panemata. Minu suureks üllatuseks oli see nii mõnelegi mehepojale üle jõu käiv!!!! Seda saate ise kodus proovida...!

Saali ukse taga ootasid Pipid juba oma tegelust. 
Joel oli pahane, et akna peal istuda ei tohtinud...
Täna uurisime joonlauda, 
vaatasime, kuidas sentimeetritest saab meeter,
 mida ja kuidas mõõta. 
Iga laps sai meetripikkuse paelajupi ja mõõta just seda, mida soovis ja tahtis. 
Siis sai võrrelda, kel ümbermõõt või jala/käe pikkus pikem/lühem. Minu viga oli - polnud korralikku, numbritega meetermõõtu kusagil seinal lastele võrdluseks. Ma ei kujutanud ka ette, et see tegevus lastele nii väga meeldib!! Homme parandan vea.
Ja nüüd õue!! Täna läksime metsa.
Meie maja tagumine külg näeb praegu välja selline!

Metsaalune on suvega ehmatavalt kinni kasvanud...
Palju väikeseid tammesid, sarapuid... 
Joel Siim tundis tõsist muret, et kas ma sealt suurest metsast ikka välja oskan minna? Äkki eksime ära?
Loomulikult olid meil nöörijupid kaasas, et otsida ja mõõta jämedaid ja peenemaid puid. No vist mitte ükski puu metsas ei jäänud ilma nöörita. Ja üle meetri jämedaid puid oli ka päris palju! Imestasin isegi, et meeter puu ümbermõõtu on päris peenikesel puul!!!
  Oi, see meeldib lastele, kui ma midagi ei tea või millestki aru ei saa või millegi üle imestan! Mul on kooliajast meeles, kui vene keele õpetaja teatas tunnis, et  ei tea, kuidas on vene keeles vesiroos ja et ta ütleb seda meile järgmine tund. See tõstis õpetaja väärtust minu silmis - see oli nii tähtis minu jaoks, et siiani on meeles.

  Vaadake hoolega - seal keskel on R-täht... 
...ja siin  kännu otsas M-täht
Iga laps otsis viis oksakest. Siis tegime neist tähti ja leidsime metsast sõnu, mis algavad just selle tähega. Kõik olid usinalt ja agaralt tegevuses. Palju huvitavam ju, kui toas, laua ääres midagi susserdada.
Mürgine mari ussilakk, mis mustikaga väga sarnane, sai ka täna ära nähtud.
 Ära söö metsas marju, mida ei tea ega tunne!
Ilmatu pikk kask on ka meie metsas. Lapsed tundsid selle ära kase valge koore järgi. Lehti maas peaaegu veel polnud. Pikkust ma kahjuks mõõta ei oska...Ehk keegi õpetab??
Selline metsaskäik oli meil siis täna. 
Muidugi oli veel palju , mida nägime ja kuulsime. 
Kindlasti kodus küsige, mida sinu lapsele veel meeldis või meelde jäi.
 Tehke seda iga päev!! Te olete saavutanud suure edasimineku, kui laps oskab möödunud päevast midagi tegusat rääkida. 

Enne uinumist lugesime veel juttu"Seene all vihmavarjus". 
Ilus sügisene lugu, täis tundeid ja emotsioone.

Kuidas lapsed magasid, mida unes nägid ei tea. Mina tulin koju...







Kommentaare ei ole: