laupäev, 10. detsember 2011

JÕULUD JA KINGITUSED



Parim jõulukink

Talved olid minu lapsepõlves paksema ja valgema lumega, külmemad ja kindlasti kõige oodatumad pühad nagu praegugi. Erilist kingisoovi keegi ei küsinud, kuid jõuluvana, tol ajal  küll näärivana,  siiski käis. Käis vanaisa pahupidi keeratud kasukaga, köis vööks peale seotud, vanaema kootud kindad käes ja alati siis, kui vanaisa kirikusse oli läinud. Mäletan  oma esimesi jõule, kus emaga enne jõuluvana tulekut laulu proovisime. Istusime pliidi ees, puukastil ja laulsime. Lauluks oli „Laev tõstis purjed üles…“. Olin siis ehk vaevalt kolmene...

Kuid aeg läks. Aasta järgnes aastale, jõulud jõuludele. Käisid sokud-karud, tehti verivorsti ja lihapirukaid.
 Koolis oli meil hea komme enne veerandi lõppemist, kui hinded välja pandud, raamatuid lugeda. Üks luges ette, teised kuulasid. Olin valju, selge häälega,  julge tüdruk. Nii sain alati ettelugemise enda tööks. Ja see meeldis mulle!  Kodus oli meil päris palju raamatuid. Kõik, mis vähegi sobis, olid mul läbi loetud. Raamatukogus olin tihe külaline.

Jälle lähenesid jõulud. Kaupluse müüja poeg Taavi oli kooli kaasa toonud raamatu „Imeflööt“(1959). Ettelugejaks mina. Võrratud muinasjutud imeliste tegelastega, kuulajad hiirvaiksed  - nii sai loetud, nii sai kuulatud. Raamat aga oli paks ja mõne päevaga raamatut läbi lugeda ei jõudnud.

Kodutee oli pikk, ikka päris mitu kilomeetrit talvist teed läbi lume ja pakase kõndida. Unistades, et tooks näärivana mulle selle imeliste juttudega raamatu „ Imeflööt“, kus kaane peal ennenägematu draakon, tundmata külma ja pakast, sumasin kodusuitsu poole. Aga teadsin, et see maksab 1 rubla ja  80 kopikat. Nii kallist kingist ei võinud isegi mitte unistada.

Küllap olin emale rääkinud, et selline raamat meil koolis lugeda oli. Ja näärivana kingikotis  oli just see raamat. Raamat „Imeflööt“, mille sadu kordi läbi lugesin, ikka uuesti ja uuesti. Mitu aastat saatis raamat mind koolis ja kodus, kuni lõpuks kulus ja mina täiskasvanuks sain. See oli, on ja jääb parimaks, meeldejäävamaks, kasulikumaks ja armsamaks kingituseks minu elus. Aitäh Sulle, mu kallis ema! 

Kommentaare ei ole: