teisipäev, 11. september 2012

ESMASPÄEV

Esmaspäev. Uus nädal, uued tegemised.
Tänast päeva alustas Karolin sõnamänguga.

 Mäng on päris raske, kuna vaja on nii arusaamist tekstist, palju sõnu lugeda, et õige leida. Selleks, et iga sõna leiaks oma koha, on vaja ka teadmisi. Aga kahekesi saime hakkama!! 
Selliseid sõnamänge saate ja peate lastega ka kodus harjutada!
 Esialgu otsi välja blogi :ESMASPÄEV, 14. NOVEMBER, 2011. Sealt leiad mänge, mida võid meeldetuletuseks peale suve harjutada. Siis alles saab edasi minna. Mõni laps on isegi tähed unustanud!!! 
Kuid mäng on meie põhitöö ja sellele kulub kõik meie aeg. 
Aga õpetaja peab oskama asja nii korraldada, et ka õppimisest mäng saab.

Toa koristamiseks andsin ette kellalt numbri 3, see oli siis 10,15. Kell oli 10,00.
 Nii et koristamiseks oli aega 15 minutit. Kuid tuba sai korda 5 minutiga!!! Tublid lapsed!
Täna mängisime kooli. Alustasime klassi ehitusega. Nagu pildilt näha, sättisime end paarikaupa istuma nagu klassiruumis.
Kõigepealt andsime üle pea, enda selja taha mängulooma, ilma tagasi vaatamata. Tagasi tuli loom nii, et laps pidi ütlema enda ees oleva sõbra nime, tema sirutas käed üle pea ja sai mängulooma. Lihtne ja arusaadav mäng!!!
Siis tegime selgeks, et koolis ei räägi keegi kätt tõstmata ja õpetaja loa andmata. alustasime. Õpetajal oli kaks mängulooma - karu ja elevant. 
Küsimus: kes elab neist meie metsas? Vastuseks vali kisa...Uus arutelu, kuidas ikkagi vastata. Proovisime uuesti. Küsimus: kes magab talveund? Karu või elevant? Jaa, seekord tõusid käed. Jäin juba peagi küsimuste esitamisega hätta ja arvasin, et aitab küll!! Kõik olid juba vastata saanud ja õhkkond muutus rahutuks. Selgitasin, et tund lõpeb rahuliku püsti tõusmisega. Heidi tõstis aga imestunult häält, et aga kuhu arvutamistund jääb?? Nojah, kuhu ta siis jääb...??? Nüüd oli vaja appi võtta mõlemad käed:  tõsta algul ühe käe etteöeldud arv sõrmi, siis teise käe omad juurde ning kokku lugeda. Koos kordasime sõrmede arvud ja numbrid kokku. Ikka kohe mitu korda. Tuli tõsta vastava arvu sõrmedega üks käsi ja siis teine käsi ja siis vastus kah veel öelda. Arvutamine käis 5 piires, rahulikult ja pikkamisi. Oooeh, kui raske oli!!! Kuid mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea!!!
Siis küsisin lastelt: mis oli koolimängus kõige raskem?
 Vastused:

  • kogu aeg pidi kuulama
  • pidi valima vastuseid kahe looma vahel
  • ei tohtinud rääkida
  • pidi midagi ütlema
  • käe tõstmine
  • istumine ühe koha peal
  • numbrite tegemine.
Nii lõppes meie esimene koolitund.
Lõpuks ometi õue!!!!!


Elo juba ootas. Pildil mängime mängu" Nõiakepp". Küsiga lastelt, kuidas mäng käis!!!

Kreete on hingega asja juures
Jaanika kaugust hüppamas!!! Just, kaugust - mitte kõrgust!
 Eks sõbra abistamine on ka väga tähtis ja asjalik tegevus.
Jaanika ja Katriin mängisid liivakastis.

Enne magamist lugesime " Tähekesest" juttu "Tolmurulli seiklused". 
Homme lubasin kaasa võtta mikroskoobi, et tolmurulli uurida. 
Panin juba valmis - vana pea, unustan muidu!!


Kommentaare ei ole: