esmaspäev, 7. mai 2012

Hommik algas lillede korjamisega peenralt. Jaanikaga kahekesi käisime. Kitsekakrad juba õitsevad, kaskedel hiirekõrvad küljes - vaasid said kenad!


Patjadel istudes tuli jutuks kevad, seemned, taimed. Heidi oli koos vanaemaga mulda pannud kõrvitsa seemned, 1. mail ja Heidi tõi need kohe lasteaeda.Täna hommikuks oli üks seemneke nina piiiiisut mullast välja pistnud!! Aitäh, vanaema!!
Karla kodus olid maha pandud juba herned, till, sibul, porgand.  Ja apelsini seemnest olevat Karlal kodus juba päris ilus taim kasvanud!! Kareni, Kevini, Katriini, Karolini, Elis Kristeni ja Heidi kasvuhoones/aknalaual sirguvad tomatitaimed ja lilled. Egert arvas, et tema kodus istutatud kirsipuu otsast saab küll varsti marju!


Siis võtsin teemaks meie tulevase peo jahimajas. Rääkisime koprarajast, esinemisest. Jutuks tuli ka söömine. Et mida siis seal süüa võiksime. Laste arvamused olid sellised: kotletti, liha, vorsti, friikartuleid, hot dogi, jäätist, kala, kalapulki, kanaliha, porgandit, kommi. Kommentaare ootan teie poolt!.


Õues ootas meid täna peale liikumistundi Elo. Temal oli ette valmistatud orienteerumine. See oli väga vahva ettevõtmine!! Meeldis väga nii lastele kui meile, õpetajatele! Ei hakka siinkohal pikemat seletama - küsige laste käest! Tänud Sulle, Elo!




Sel nädalal räägime rohkem kui tavaliselt, putukatest. Alustasin, peale hommikusööki, puhtast paberilehest, mille keskele kirjutasin sõna PUTUKAD. lapsed said nüüd ühe sõna õiguse - Kui tõstad käe ja saad vastata, nimeta putukas! Ja teate, lapsed nimetasid järjepanu 12 putukat: kärbes, sitasitikas, lepatriinu, mesilane, sipelgas, ämblik, herilane, põrnikas, sääsk, kirp, puuk, rohutirts. Peale õuest tulemist võtsime asja uuesti ette ja veel lisandusid vaablane, liblikas, kiil, metsmesilane(kumalane), lilleputukas (jooksis laua peal ja veel lilledes oli ka neid). Me ei vaadanud ühtki pilti, lihtsalt nimetasime. 


Tõsisemalt avaldasid lapsed arvamusi mesilasest. Seda tegime juba olles voodis:

  • nõelab
  • imeb või võtab lillelt mett
  • segab mett süljega või nõelaga ja viib enda pessa, ei, ikka tarusse.
  • mesi on kasulik, teeb terveks
  • tal on heledad tiivad nagu vesi.
  •  tal on jalgade peal kaks ämbrit ja seal sees on mesi. Tegelt on tal paha lennata, ei saa maanduda.
  • mesilane on kena.. kollase ja musta triibuline.
  • kui mesilase kodu on puu otsas ja siis kaikaga vehid seal nende kodu juures, tulevad nad sind karja kaupa nõelama. Pane siis kohe kodu poole jooksma!
  • nõel tuleb kahe rahaga(sendiga) välja pigistada.
  • nõel on tal pepu küljes.
  • peale nõelamist sureb mesilane ära.
  • tal on peenikesed karvased kõrvad või tundlad.
  • tal on kaks , või ikka neli jalga.
  • seisa paigal- siis mesilane ei nõela!!
Järgnes jutt "Sipsik võitleb herilastega". Herilastest räägime homme. Tunnistasin lastele, et tean herilastest vähe ja homseks õpin juurde. Aga juttu palusin ka emal kodus veel kord lugeda. Eks homme kuulen, kas loeti! 


Veel jõudsime piltide järgi jutustamist ja loogilist mõtlemist harjutada. Seda tuleb teha iga lapsega eraldi. See on koolis väga vajalik oskus. Ka arvutamist tegime paari lapsega. Kuid aega mängimiseks peab ka jääma. Mis sellest, et  õpime ka  mängides - need mängud on minu algatusel ja pole nii huvitavad ja vabad kui lapse enda mängud. 
Karla ring ja värvid.

Kommentaare ei ole: